Kivra har seglat upp som ett av Sveriges digitala flaggskepp med en sanslös tillströmning av tusentals nya användare varje dag. Vad kan energibranschen lära av det superdigitala bolaget?

I det 27:e avsnittet av podden Framtidskraft möter vi Anna Bäck, vd för Kivra, den digitala brevlådan som just nu tar Sverige med storm. Hon har jobbat i över 20 år med digitalisering och innovation i såväl Europa som Kina. Att förkasta gamla sanningar och också vara långsiktig och uthållig är några av de värdefulla insikter som Anna Bäck delar med sig av.

Hur skapar du värdet? Hur får du de första kunderna att kliva på vid lansering av en ny digital tjänst? Dessa frågor brottades Kivra med för fem år sedan. Idag är de Sveriges nya flaggskepp inom digitala tjänster och de utmanar både Swish och BankID när det handlar om att skapa kundvärde. Lyssna till Anna Bäck vd för Kivra berätta om hur de nådde succé och framgång.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Jämtkraft. Innehållet i podden är skapat av Jämtkraft och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.