Att prata och kommunicera hållbarhet har sedan en tid tillbaka blivit allt mer populärt. Att i kanaler som sociala medier kunna äga bilden av företagets hållbara satsning är ett riktigt lyckokast för företag. Men! för att hållbarhet inte ska bli greenwashing gäller det att jobba utifrån och in. I detta poddavsnittet ger vi tips på hur en hållbar kommunikation bör tas fram samt smarta verktyg till dig som kommunikatör.

Innehåll i podden: 

Vad betyder Greenwashing? 

Jobba med hållbarhet 365 dagar om året 

Anpassa kommunikationen till sociala medier 

Transparens, äkta och personligt - nyckeln till bra kommunikation 

Lämna gärna en recension om du gillar avsnittet

👍🏼 Följ oss på Instagram för fler tips och nyheter inom sociala medier

👍🏼 Prenumerera på vårt nyhetsbrevför att få nyheter, utbildningar, webinar direkt i inkorgen!

---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/digitalsnack/message

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Cecilia Victoria Kärrberg. Innehållet i podden är skapat av Cecilia Victoria Kärrberg och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.