Influencer Marketing blir allt vanligare i den digitala kanalmixen. Men hur har influencer marketing utvecklats i lågkonjunktur, högre priser och högre krav kring autentiskt innehåll?

Vi träffade Frida Ekholm, Creative Lead på Cure Media. För att prata om hur man får effekt med influencer marketing. Men också...varför tror ni Frida inte kan svara på frågan om budget?

Innehåll:

Hur står sig influencer marketing i lågkonjuktur? Vad funkar bäst med influencer marketing; bygga varumärke, skapa preferens eller göra så målgruppen konverterar? Ska man använda influencer marketing som en always-on eller som fire crackers? Varför använder vi färre megastora influencers i Sverige i jämförelse med resten av Världen? UGC och AI genererat innehåll Innehållstrender 2025 Nyckeltalen att hålla koll på! Ska man jobbba med samma influencers eller byta ofta?

Missa inte nästa podd, webinar eller kunskaper inom sociala medier. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev här.

Lyssna på när Sanna Ödmark gästade oss för att prata om Influencer marketing 2024 här.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Cecilia Victoria Kärrberg. Innehållet i podden är skapat av Cecilia Victoria Kärrberg och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.