Publicistpodden återgår till vinnande formel! Nu har vi åter en panel som dissekerar de senaste händelserna i den ankdamm som kallas mediebranschen!

I det 167:e avsnittet återgår vi till panelformatet, och därför har programledare Jonas Nordling med sig två kollegor till hjälp för att bearbeta den senaste tidens händelser i mediebranschen: Linnea Kihlström, chefredaktör på Dagens Media, samt James Savage, publisher på The Local och dessutom ordförande för Sveriges tidskrifter.

I avsnittet, som spelades in onsdag förmiddag den 17 april, berörs bland annat:

  • Regeringens vårbudget. Borde även mediebranschen ha fått mer pengar?
  • Utredningen om Public Services framtid. Väntar dystrare tider för Public Service?
  • Dagens ETC:s reporter vägrades ackreditering på Moderaternas Sverigemöte. Bra eller dåligt? 
  • Arbetsmarknaden ser fortsatt mörk ut för landets journalister. Hundratals tjänster borta. 
  • Uppåt för digitala läsarintäkter. Ljus i tunneln?
  • Anonyma annonsörer berättar sanningar om branschen. Vad kan vi lära?

God lyssning!

Om podden

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter, ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Kontakta Jonas Nordling på [email protected] vid frågor om det aktuella avsnittet.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Sveriges Tidskrifter. Innehållet i podden är skapat av Sveriges Tidskrifter och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.