I dagens avsnitt pratar jag med Daniel Lindholm som berättar om hur han skapat spelmusik till japanska spel så som Pro Evolution Soccer, Resident Evil coh Street Fighter. Hur låter synthjazz, vad är en shakuhachi och varför har Daniel skapat en låt som tolkar Hur en person som aldrig varit i Japan skulle skriva en japansk melodi? Detta och mycket mer besvaras om du lyssnar!
Har du tankar om Spel på Djupet eller Spelskaparna, känner dig sugen på att delta i ett avsnitt eller kanske bara sugen på att snacka lite - kom in på Spelskaparnas nystartade discord. Hyser du starka aversioner mot Discord går det även bra att höra av sig på [email protected], @ollandin eller @saikyun.
Stort tack till Hugo Lundgren som har klippt avsnittet!
Musik i kronologisk ordning
Wifi (Pro Evolution Soccer 2009 Playmaker) av Daniel Lindholm
Highlights (Pro Evolution Soccer 2009 Playmaker) av Daniel Lindholm
Edit Mode (Pro Evolution Soccer 2009 Playmaker) av Daniel Lindholm
Miami Chase av Daniel Lindholm
(Layer example) av Daniel Lindholm
Aircraft Carrier - Airspace/VTOL (Resident Evil 6) av Daniel Lindholm
Neo-Umbrella’s Assault (Resident Evil 6) av Daniel Lindholm
Big Nuisance (Resident Evil 6) av Daniel Lindholm
Theme of Ed (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm, Cal Combs
Theme of Menat (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
Theme of Zeku (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
Theme of G (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
Theme of Cody (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
Theme of E.Honda (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
Theme of Lucia (Street Fighter 5) av Daniel Lindholm
Intro Theme (Double Dragon) av Kazu Yamane
Magical Sound Shower (OutRun) av Hiroshi Kawaguchi
Sagat Theme (Street Fighter 2) Cover by Daniel Lindholm. Original composer: Isao Abe.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Olle Landin. Innehållet i podden är skapat av Olle Landin och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.