El, vatten och wi-fi. Saker konsumenter tar för givna. Hur ska Pia Rosin, kommunikationschef vid Telenor, bidra till att göra erbjudandet relevant? Idag är hon gäst i Kommunikationspodden. 

Pia Rosin började inom Kinnevik med investeringar relation 2001, och hon säger att Stenbeck var närvarande, alltid - enligt henne. 

- Han hans i huset, alltid, på ett sätt som var helt enormt. Snacka om kulturbärare. Jag pratade i telefon med honom en gång och jag minns att jag ställde mig upp när vi pratade, säger Pia Rosin.

När det kommer till kommunikation har Pia en fast övertygelse. 

- Utgå inte från vad du själv vill sälja. Utgå från vad andra har nytta av och vill veta. Var lite bjussig, då kommer folk att lyssna på dig. Vi kan bjuda på smarta tjänster och information. Hur man skyddar sig från bovar på nätet, eller vilken standard på wifi man ska ha. Vilka tekniska prylar som drar olika ström i olika sammanhang, sådana saker, säger Pia Rosin. 

Lyssna på mer i veckans avsnitt av Kommunikationspodden. 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör AB Storstad Medieproduktion. Innehållet i podden är skapat av AB Storstad Medieproduktion och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.