3 insatser bedöms: hiss eller diss?

Hur ska aktörer undvika att duscha sig i godhet och hållbarhet som inte lirar med varumärket. Fokusområdena när en av Volontaires grundare Patrik Kampmann gästar Kommunikationspodden. 

"Internet var vackrare innan det var en stor reklamkanal", säger Patrik Kampmann. 

”Vår industri handlar om att uppmuntra människor att göra val och konsumtion och vi är en viktig del av del. Jag är inte säker på att all den externa kommunikation vi levererar löser några riktiga problem för någon egentligen utan det handlar om fåfänga och helt andra drivkrafter”, säger Patrik Kampmann i Kommunikationspodden. 

 

”Man kan inte vara en hyfsad kommunikatör utan att ha ett kryddmått hybris”, säger Patrik Kampmann. ”Då finns det en berusande känsla av att allt är möjligt och i den känslan kan man inbland se alldeles för stora möjligtheter och då kan man lova för mycket”, säger han. 

 

”Att man är ärlig med vad saker och ting kostar. Det är enklare om du tjänar pengar på saker du inte ser. Alltså om du har en kundrelation som kommunikationsbyrå och en del av processen handlar om att leverera koncept och den andra delen handla rom att producera det. Och om den ena delen är omotiverat billig eller dyr, men om man är upfront kan man sätta det civilicerade samtal med kund om vad de får och vad det kostar”, säger Patrik Kampmann till Max Landergård i Kommunikationspodden. 

 

Och vilka är de tre kampanjerna som Patrik Kampmann ges i uppdrag att hissa eller dissa? Lyssna på veckans avsnitt av Kommunikationspodden. 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör AB Storstad Medieproduktion. Innehållet i podden är skapat av AB Storstad Medieproduktion och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.