Vad är en behovsanalys, hur genomför vi den smartast och varför är den så ofta nyckeln tillett lyckat kundbesök?

Att göra en behovsanalys på rätt sätt är inte helt enkelt då det handlar om alltifrån hur du kombinerar frågor med smarta inspel, vem som ska prata ”mest” under kundmötet samtidigt som du försöker att bygga upp ett förtroende av kunden. Dock är det så att om du lyckas bra med behovsanalysen kommer du ner till kundens verkliga och viktiga frågeställningar redan i ett tidigt stadie. Det leder ofta till att du har större chans att bli resursen som kunden skall fortsätta använda för nå framgång. Vill du gå tipsen på hur du ska lyckas med din behovsanalys är detta avsnittet för dig!

Trevligt lyssnande!

Podcasten drivs av sälj- och marknadsexperten Oliver Lopez samt ledarskap- och effektivitetsexperten Michael Alphov. Oliver driver till vardags Structsales AB och Michael driver Effektiva Metoder AB samt Institutet för Chefsutveckling AB.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Alphov & Lopez. Innehållet i podden är skapat av Alphov & Lopez och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.