Utmaningen som egenföretagare är att hela tiden avgöra vad som behöver prioriteras för att nå resultat med sin marknadsföring online. Annonskampanjer och aktivitet i sociala kanaler kan ge mer direkt resultat men det finns en nackdel med att endast satsa på det.

Ditt företag försvinner i stund som annonserna stängs av eller du slutar lägga upp nya inlägg i dina sociala kanaler. 

Med sökmotoroptimering är det däremot annorlunda. Istället för att ge den snabba effekten så är SEO en långsiktlig strategi där din webbplats kan synas på sökord och fraser som din målgrupp aktivt söker efter.

Så om du lägger tid nu på att sökoptimera hemsidan kan du se resultatet om kanske 6-18 månader, beroende på bransch och din optimering.

Fördelen med SEO däremot är att den fortsätter att jobba för dig över tid så oavsett vad du gör i ditt företag i övrigt kan du bära frukten av SEO-jobbet som gör att din hemsida syns på Google.

 

I artikeln hittar du Workshopen vi nämner i podden. Se den här: https://hillmanpodden.se/112

 

👉🏻 Följ oss på Youtube för fler tips för att jobba smart digitalt: https://hillmanpodden.se/youtube.

 

🙏🏻 Stort tack för att du lyssnar på Hillman Podden!

Det betyder mycket för oss. Du får gärna prenumerera så hörs vi snart i nästa avsnitt. HillmanPodden produceras av Hillman Academy - Vi hjälper dig jobba smart digitalt 🎓

 

✅ HillmanAcademy.se hjälper dig jobba smart digitalt

Onlinekurser för företagare och anställda som vill utveckla verksamheten online

Medlemskap för dig som vill ha tillgång till alla kurser och expertstöd

Coaching online för dig som behöver 1-till-1 vägledning inom digitala medier och marknadsföring

 

 

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Hillman Academy. Innehållet i podden är skapat av Hillman Academy och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.