Det finns många sätt att se på prissättning. Ska du sätta pris på din onlinekurs, ditt medlemskap eller coaching paket behöver du överväga flera parametrar. Det handlar bl a om din tid, värdet din utbildning levererar, hur mycket din målgrupp är villig att betala, hur stort "problem" din kurs faktiskt löser osv.
Här får du tips och strategier för att räkna ut priset du skulle behöva ta för din kurs. Du hör också om LTV (Life Time Value) och hur det spelar en viktig roll i ditt företagande generellt, varför det är billigare att sälja mer till befintliga kunder jämfört med att söka nya och mycket mer.
Den här diskussionen glider även in på coaching i grupp och enskilt. Hur du kan ändra ditt tankesätt kring prissättningen av dina coachingpaket.
👉🏻 Följ oss på Youtube för fler tips för att jobba smart digitalt: https://hillmanpodden.se/youtube.
🙏🏻 Stort tack för att du lyssnar på Hillman Podden!
Det betyder mycket för oss. Du får gärna prenumerera så hörs vi snart i nästa avsnitt. HillmanPodden produceras av Hillman Academy - Vi hjälper dig jobba smart digitalt 🎓
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Hillman Academy. Innehållet i podden är skapat av Hillman Academy och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.