Kina är landet med flest internetanvändare i världen och många IT-bjässar som Alibaba, WeChat och Tencent. Men vilka trender inom kommunikation i Kina är viktigt att ha koll på, och vilken kommunikation fungerar där? Vår gäst Tom Xiong, entreprenör och expert på digitala Kina ger oss svaren!

Ur innehållet

Poddavsnittet “Den digitala draken Kina” handlar i stora drag om:

  • Grundförutsättningar: Så fungerar internet och kommunikation i Kina
  • Wechat
  • Statens kontroll över traditionella medier och relation till internet
  • Influencer marketing i Kina
  • Söktjänster och SEO-anpassning
  • Tre fel västerländska företag gör med kommunikation i Kina som man kan lära av
  • Kinesiska kommunikationstrender som kommer att sprida sig till väst

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Cision Sverige AB. Innehållet i podden är skapat av Cision Sverige AB och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.