1912 skrev Dale Carnegie boken How to win friends and influence people. Ett ämne som inte är mindre intressant idag. Idag har vi dock helt andra verktyg till vårt förfogande och vi kan nå många snabbt för att bygga förtroende. Men vilka risker finns? 

I detta avsnitt intervjuar Ken Skoog professor Lars-Johan Åge som är aktuell med boken Omtyckt. Ett samtal om jakten på popularitet och hur den kan skada möjligheten att bli omtyckt. Och vad är omtyckthet, det går vi också igenom Jakten på popularitet vs omtyckthet

när vi pratar om de tre hörnstenarna äkthet, relevans och positivitet. 

Vill du vara populär eller vill du vara omtyckt, kanske lyckas du vara en av de som balanserar på gungbrädan och klarar båda!

********************

Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på “Book a demo” för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Leonardo Johansson. Innehållet i podden är skapat av Leonardo Johansson och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.