E-handelsbarometern - vi fördjupar oss i den nyligen släppta E-handelsbarometern.

Varför ska man läsa E-handelsbarometern?

Vad är E-handelsbarometern?

Vilket perspektiv ger E-handelsbarometern?

Postnords framåtlutade position att skapa E-handelsbarometern

Vi pratar igenom våra tre spaningar från årets E-barometer:


Jojjes tre:


1. Personalisering vill ingen ha (Jojje är förvirrad…)


2. Frakt och leverans (möjligheterna har exploderat!)

3. Viktigaste egenskaperna när kunderna väljer e-handel

Pelles tre:


1. Senaste köpet i modehandeln handlas 52% online

2. Går direkt till varumärken och handlar direkt

3. Gen Z’s intressanta beteende

Förordet säkrar upp genom att ange tre olika scenarior för framtiden. Framtiden känns oviss...

Här laddar ni ner årets E-handelsbarometer

https://www.postnord.se/foretagslosningar/e-handel/e-barometern

Här hittar du tidigare E-handelsbarometer:

https://www.postnord.se/foretagslosningar/e-handel/e-barometern/arkiv-e-barometern?gclid=Cj0KCQiA3eGfBhCeARIsACpJNU-o3rO_Rqu3dKnNtrt5ZB-a0eHqF0Xae9IMzXOLIFYcWL_4QwXnWyMaAjC4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Omniarch Podcast om E-handel - nytt avsnitt varje vecka. Alltid kort, koncist och rakt på kärnan! Är ni intresserade att läsa mer om Omniarch, vad vi gjort och hur vi jobbar - välkommen till www.omniarch.se

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Omniarch Podcast om E-handel. Innehållet i podden är skapat av Omniarch Podcast om E-handel och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.