Vad är leadsgenerering? Och hur lyckas du fånga leads? I det här avsnittet förklarar vi vad ett lead är, vilka olika typer av leads företag jobbar med och vad leadsgenerering faktiskt innebär. Du får även ta del av 6 olika strategier för att fånga leads, så kallat lead capture. Avslutningsvis pratar vi om nyckeltal och hur du kan mäta lead generation. Häng med!TIDSTÄMPLAR[03.41] Vad är ett lead?  [04.35] Olika typer av leads [08.20] Vad innebär leadsgenerering?  [10.14] Så fångar du leads med lead capture [11.38] Strategier för Lead Capture[12.00] Lead capture: Webinar [14.22] Lead capture: White paper[15.17] Lead capture: Mallar[16.05] Lead capture: Quiz[16.53] Lead capture: Nyhetsbrev och verktyg [17.26] GDPR och godkännande från leads[20.30] Funkar Email Marketing fortfarande?[22.26] Nyckeltal och att mäta lead generation

MER OM LEAD GENERATIONLead Generation - en guide för nybörjare! (blogg)Lead Scoring - kvalificera leads med data! (blogg)HubSpot CRM - kom igång gratis! (blogg)KONTAKTInboundpodden drivs av Caroline Skogh och Magnus Äng.Besök vår webbplats eller mejla oss på [email protected]

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Inboundpodden. Innehållet i podden är skapat av Inboundpodden och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.