Hanna Belander är marknadschef och copywriter på Nordax Bank. I 20 år har hon jobbat på reklambyråer som Storåkers, King och Forsman & Bodenfors. Hanna är trött på kärlekslösa kreatörer, men pepp på att nu vara “marknadschef” för ett kul inhouse-team. Hon berättar hur hon vaskar fram sina dialogdrivna reklamfilmer för ICA och Telia, och dessutom hur hon (oväntat) kom att börja arbeta i reklambranschen. Du hör också Hanna Belander snacka om:
Att hon håller på att “bli utbränd på serier” och behöver en detox
Vad som är det SVÅRASTE med att vara marknadschef (hint: förkortning på fyra bokstäver)
Hur hon egentligen känner för Excel
Att vara ett mötesproffs (och hata det)
Varför fler kreatörer bums borde bli marknadschefer
Kampanjer som Hanna namedroppar i avsnittet: Ta hand om kärleken (boka parrådgivning) för SEB, ICA-såpan för ICA, och Telia-familjen för Telia.
Folk som Hanna namedroppar i avsnittet: Sven-Olof Bodenfors, Erik Sollenberg, Jacob Nelson, Johan Olivero.
***
Copypodden är inspelad hos TMP Media Group i Göteborg och Stockholm. Och det är Oskar Nyström på Studio Nyström som har klippt, fixat och ljudsatt varenda sekund av det här poddavsnittet. Fotografen heter David Einar, och jobbar på Linkin i Linköping. Tack för att du lyssnar!
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Please copy me. Innehållet i podden är skapat av Please copy me och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.