Yvonne Näsström och Pernilla Klüft samtalar med Peter Wigert om hur möjligheter och förväntningar på verksamhetens kommunikationsförmåga har förändrats. Kännedomen om Svenska Kraftnät ökar stort, vad det betyder för kommunikationsarbetet, bilden av oss och behovet av ökad tillgänglighet.

Allt som sägs, ses och tänks om Svenska kraftnät är vårt varumärke. Mycket mer än de trycksaker, presentationer och artiklar som vi gör eller finns med i. Det vi lärt oss från stora förändringsprojekt som till exempel AGON och ACCEL är att dialogen med berörda är oerhört viktig, både internt och externt. Hur vi som medarbetare kommunicera och samarbetar med varandra och andra är ett tillfälle att påverka bilden av oss som är och kommer att vara mycket viktigt. Vi behöver arbeta tålmodigt med att fylla vårt varumärke med de värden vi önskar, det innebär att behöva tjata och berätta vår berättelse om igen många, många gånger.

Deltagare:

Yvonne Näsström, Kommunikationschef

Pernilla Klüft, Enhetschef Innehåll och kanaler

Peter Wigert, Finansdirektör

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Svenska Kraftnät. Innehållet i podden är skapat av Svenska Kraftnät och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.