En mamma i Göteborg fann sin sjuåriga dotters mattebok orättad och full av fel, skriver Anna-Karin Wyndhamn i måndagens Bulletin. Rättning "tar bort glädjen", menade läraren, och fick stöd av rektor. Detta är inte en isolerad incident, utan snarare ett systemfel,

Skoldebatten har på senare tid mest handlat om friskolor, segregation och vinster – men varför lär sig svenska elever inte läsa, skriva och räkna ordentligt? I dagens podd pratar Ivar Arpi med Anna-Karin Wyndhamn, krönikör i Bulletin och fil dr i pedagogiskt arbete, och Håkan Sjöberg, lärare på Nordhemsskolan.

Följ Håkan Sjöberg på twitter (@F3Kpilot). Och läs Anna-Karin Wyndhamns artikel i Bulletin.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Bulletin. Innehållet i podden är skapat av Bulletin och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.