I veckans avsnitt träffar jag Sebastian Brännen som arbetar i reklambranschen som Art Director på byrån Abby Priest.

Sebastian har läst på Berghs, vunnit Future Lions i Cannes, arbetat på AKQA både i New York och Paris och är numera skapande proffs.

Vi pratar om HUR och VAD man för att lyckas som varumärke idag? Hur lyckas man skapa en framgångstik kampanj och skapa buzz?

Grundparametrar som Sebbe tipsar om är man har ett tydligt definierat syfte till varför man gör man gör istället för vad man gör. Man ska visa en personlighet som varumärke och få igenom den i sin kommunikation.

De kampanjer som tenderar att slå idag är de som inte känns som en kampanj... Lyssna mer.

Erbjuder också en rabattkod på https://www.glacialbottle.com/sv/ de miljövänliga vattenflaskorna i rostfritt stål som jag använder daaagligen. Passa på!

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Sanja Tegeltija. Innehållet i podden är skapat av Sanja Tegeltija och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.