Visste du att det har skett en markant attitydförändring mot en mer positiv inställning till att handla mer second hand och att köpa mindre mängder nyproducerade textilier? MEN ändå visar konsumentundersökningar som genomförts inom ramen för Naturvårdsverkets kampanj Textilsmart att avgörande faktorer i köpögonblicket är design, passform och pris, medan miljö- och hälsoaspekter är av underordnad betydelse. 

 

H&M är ett av världens största modeföretag. Vad gör H&M för att vända den här trenden? Det och mycket annat kommer vi att få svar på i det senaste avsnittet av Mode & Livsstilspodden som gästas av Felicia Reuterswärd, Lead Resource use and circular impact H&M Group.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Anna Blom, Nina Campioni, Jessica Lasses. Innehållet i podden är skapat av Anna Blom, Nina Campioni, Jessica Lasses och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.