Tänk om vi ännu mer som Guds barn och delar av Kristi kropp sluter samman, på alla de sätt som går, hur skulle världen se ut då?

Om Sanning, Kärlek, Frimodighet, Förlåtelse, Salt och Ljus. Det är anledningen till detta poddavsnitt.

Det öppna föraktet är kanske större än någonsin men öppenheten för Jesus och den existensiella hälsan likaså.

Vi lever i ett land där tron är en privatsak och där den kristna tron är något man kan håna öppet. Det berör att tillhöra Jesus.

Så viktigt det då är att fortsätta ha blicken fäst på Jesus och gå hans väg, det må vara den smala vägen men det finns ingen annan väg till frihet. Det är lätt att vika av fel men att umgås och studera Hand ord hjälper oss att hålla oss på rätt väg och den helige Ande är vår Hjälpare.

Vi följer friden.

Det börjar i det enkla, i våra ord, våra handlingar men inte som "mesar" utan som sanningens budbärare, för de som vill höra och lyssna. Inte påträngande men tydligt, varmt och inkluderande. Hålla ett öppet respektfullt och spännande samtal mitt i vardagen i mötet med andra om det som borde vara den mest självklara saken för oss troende i världen. Att dela med oss av den största gåvan vi fått och ge den vidare till andra.

Var goda mot varandra, visa medkänsla och förlåt varandra, liksom Gud har förlåtit er i Kristus. Ef 4:32

Anmäl dig till e-eventet här: https://www.theperfectpeace.se/blomstra2022

Köp planeringsverktygen livsdesignern & uppdragsdesignern här: www.ea-design.se med koden: podcast15 får du dessutom 15% rabatt 

Dela och sprid gärna podden vidare till fler. Det gör skillnad!

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Ledarskapsakademin | Emmeli Ahlander | Coach & Utbildare. Innehållet i podden är skapat av Ledarskapsakademin | Emmeli Ahlander | Coach & Utbildare och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.