Intresset för att äta mer grönt har ökat snabbt på senare år vilket gör att de som kan lägga till mer grönt på menyerna eller i sortimentet får en konkurrensfördel. Vegetariska maträtter marknadsförs ofta med klimatargument och som “alternativa”. Men en anledning till att lanseringen av Burger Kings vegoburgare gick så bra var att bland annat att de fokuserade på smaken istället berättar Daniel Schröder. Han är hjärnan bakom marknadsföringen av den nya burgaren och berättar också hur de förhåller sig till det ökade intresset för vegetarisk mat bland kunderna. I avsnittet träffar vi också Sibel Wolff, marknadschef på Urban Deli som delar med sig av hur restaurang och deli-imperiet resonerar för att nå kunder med specialintressen, och varför det ibland kan vara motiverat att lura kunder att prova något de inte trodde att de skulle gilla.

-

Nästa steg är en podd från Vad Vi Vet. På https://instagram.com/vvv.foretag delar vi med oss av råd och tips kring företagande. Du hittar oss även på LinkedIn - sök bara efter "Vad Vi Vet"! Programledare: Per Grankvist. Teknik och klippning: Jens Back. Research: Eva Dahlberg. Tack till Almi som gjort det här avsnittet möjligt! Läs mer vad de kan göra för dig på http://almi.se/tasteget

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Vad Vi Vet.. Innehållet i podden är skapat av Vad Vi Vet. och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.