I dagens avsnitt får du reda på varför du ska schemalägga inlägg och tips på verktyg. Det finns en uppsjö av verktyg och det gäller att veta vilka funktioner du behöver samt till vilka plattformar du ska schemalägga till.

Kom ihåg att även om du schemalägger dina inlägg behöver du vara där när inlägget publiceras för att få igång engagemanget.

Lägg dina idéer i Trello, Notion, word eller andra verktyg. Sedan handlar det om att skapa bilder, text och video.

Undvik att du korspostar dina inlägg, publicera dessa istället på olika dagar. Canva premium har numera inbyggt verktyg för att schemalägga inlägg.

https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/  https://linkedinpodden.se/podcast/tips-pa-externa-verktyg-for-bra-statistik-till-linkedin / https://linkedinpodden.se/podcast/for-nackdelar-med-automatiserade-verktyg-pa-linkedin/ 

Fler verktyg SmarterQueue Contentcal Loomly Falcon

Promo republic Sendible MeetEdgar Sked social Planoly SocialBee

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Linda Björck. Innehållet i podden är skapat av Linda Björck och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.