Skolutveckling med Samarbetsbaserade & proaktiva lösningar (CPS) del 1- Tasja Bergh och Malin Svensk
Avsnitt

Skolutveckling med Samarbetsbaserade & proaktiva lösningar (CPS) del 1- Tasja Bergh och Malin Svensk

Hur fungerar det i praktiken att jobba med Ross Greenes modell Samarbetsbaserade & proaktiva lösningar (CPS) i skolan? Elevhälsopoddens Stefan Boström samtalar med psykologen Tasja Bergh och specialläraren Malin Svensk som jobbar med detta i Ekerö kommuns förskolor och skolor. Samtalet spänner hela vägen från individ till organisation och hur CPS kan användas både som en konkret problemlösningsmodell och i ett dynamiskt värdegrundsarbete för att tydliggöra förväntningar för elever och inom personalgruppen vilket leder till utveckling både hos elever och i kollegiet.

Detta är del ett av samtalet.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Stefan Boström. Innehållet i podden är skapat av Stefan Boström och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.