Hur ser den ultimata processen för kreativt skapande ut? Är den “nya” tekniken som VR och AR ett hot när det kommer till att konsumera film? Vad är avgörande för att skapa engagemang hos tittaren? I det här avsnittet har vi sammanfört två briljanta kreatörer – med olika bakgrund. Den prisade dokumentärfilmaren Göran Olsson har gjort det mesta som går att göra med en videokamera. Reklamfilmer, musikvideor, dokumentärer, spelfilmer… Han har vunnit en Guldbagge för den omtalade “Black Power mixtape”, skapat en egen filmkamera (the A-Cam!) och ligger bakom SVT-klassikerna “Ikon” och “Elbyl”. Kreatören Christofer Emgård har varit huvudförfattare och narrative director på Sveriges största spelstudios: Ubisoft Massive och EA DICE – där han har varit med och skapat legendariska spel som Battlefield, Star Wars Battlefront och World in Conflict. I dag gör han även film, tv och comics.

Mer i detta avsnitt:

Hur många sedelbuntar fick KISS för en spelning på 80-talet?Netflix lömska plan med “Black Mirror: Bandersnatch”.Kommer Googles nya plattform att stjälpa eller hjälpa spelbranschen?Hur många timmar av vitt vin och Sprite krävs för att sätta den ultimata storyn?Och hur mycket pengar krävs för att de ska sluta jobba med sina drömyrken?

Programledare:

Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio, och Nicklas Hermansson, Head of Story Experience.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Bonnier News Brand Studio. Innehållet i podden är skapat av Bonnier News Brand Studio och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.