Som kommunikatör i både privat och offentlig sektor får man många önskemål internt om att lägga ut diverse innehåll i de externa kanalerna. Innehåll som varken håller rätt kvalitet eller kommer fungera speciellt bra utifrån syftet och målsättningen.

Hur ska man som expert på innehåll hantera sådana situationer? Varför är det viktigt att kommunikatörer vågar vara djävulens advokat? Och hur säger man nej på ett snyggt sätt?

Anders och Linus listar här sina bästa tips – och de talar av egen erfarenhet.

-----------------------

Vi är tacksamma för synpunkter och feedback. Vi tar även gärna emot tips på ämnen och gäster i vår podcast. Eller så kanske du vill att vi ska komma till din arbetsplats och snacka media och kommunikation?

Följ oss på Facebook:

http://facebook.com/svenssonmattisson

Kontakta oss på:

[email protected]

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Anders Svensson och Linus Mattisson. Innehållet i podden är skapat av Anders Svensson och Linus Mattisson och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.