I detta avsnitt pratar jag, Jonny Rosengren, med Monika Dagberg som är ehandelschef på Granngården. Granngården är ett företag som med sina butiker och sin e-handel vill inspirera och underlätta för dig som vill leva ett jordnära liv. De har 112 butiker runt om i Sverige och driver e-handel på granngården.se. Totalt omsätter de 1,8 miljarder kronor per år.

Granngården strävar efter att hålla en hög kundservice där kunden ska få samma upplevelse både online och i fysisk butik. OMNI-känslan ska vara smärtfri och e-handeln används även som ett skyltfönster för butikerna. Online på Granngården.se kan man inte bara handla utan även se lagersaldo och information om olika produkter inför ett butiksbesök.

Granngården gör bred marknadsföring med mycket Google och sociala medier. Content är en stor del av deras strategi där de strävar efter att hjälpa kunder att få en mer jordnära livsstil. I Granngårdens kanaler hittar man därför mycket inspiration och tips för hur du ska kunna göra saker själv i hemmet eller på lantstället. De har även en stor kundklubb som används flitigt i marknadsföringen.

Här kan du läsa mer om avsnittet:

https://ecommercesuccess.se/monika-dagberg-granngarden/

Bakom denna podcast står rekryteringsföretaget E-commerce Recruit som fokuserar på rekrytering och konsultbemanning inom e-handel och digitala tjänster.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Jonny Rosengren / E-commerce recruit. Innehållet i podden är skapat av Jonny Rosengren / E-commerce recruit och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.