I detta avsnitt träffar vi Jesper Eriksson som är Sverigeshef för Klarna. Han tillträdde rollen i höstas med uppdraget att driva klarnas förändringsresan framåt på nationellt plan. Fokus i detta arbete ligger på hållbara betalningar samt på skiftet från att vara en renodlad betalningsleverantör till att bli en tillväxtpartner för anslutna handlare.

Som en del i det här arbetet har Klarna under det senaste året genomfört en rad förvärv (av exempelvis Pricerunner), som ett sätt att optimera sitt marknadsföringserbjudande och sin datainsamling och därmed konkurrera med de amerikanska annonsjättarna såsom Google och Meta. I intervjun berättar Jesper mer om hållbara betallösningar, synen på förslaget att presentera direktbetalningar före faktura och mest fokus lägger vi på att prata om Klarnas arbete för att allt mer arbeta för att hjälpa handlarna i deras marknadsförings- och tillväxtresa.

Medverkande: Jesper Eriksson Podcastvärd: Jonny Rosengren Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Jonny Rosengren / E-commerce recruit. Innehållet i podden är skapat av Jonny Rosengren / E-commerce recruit och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.