I detta avsnitt träffar jag Fredrik palm som är VD och delägare i posterföretaget Desenio.

Fredrik kom in i verksamheten 2016 när bolaget endast omsatte 28 miljoner kronor. Med inspiration och tydligt fokus så landade de för 2019 på 600 miljoner kronor i omsättning. I podden berättar han om deras nyckel till framgång och deras strategi för att ta sig ann nya länder. Vi fördjupar oss även ämnen såsom online marknadsföring, marknadsplatser och om hur man bygger ett framgångsrikt e-handelsföretag.

Funneldriven marknadsföring Fredrik berättar i avsnittet att deras kunder finns på sociala medier, på instagram och Youbube. Därför är det också där de är. Det är i dessa kanaler som kunderna hittar Desenio och det är i dessa kanaler man kan skapa intresse och inspiration. När kunder sen fått upp intresset så googlar de och då satsar Desenio mycket på närvaro på Google. Desenio ligger bra till både organiskt och när det gäller köpt trafik via Google Ads.  Skulle de idag lansera verksamheten från start och varit helt okända så skulle de lanserat Desenio på precis samma sätt som de gör idag - skapa awareness i sociala medier och sen köpa trafik via sökmotorer. 

Medverkande: Fredrik Palm Podcastvärd: Jonny Rosengren Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Jonny Rosengren / E-commerce recruit. Innehållet i podden är skapat av Jonny Rosengren / E-commerce recruit och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.