I detta avsnitt träffar vi Alexander Moström från företaget Blugiallo som säljer måttsydda kläder till män av hög kvalité. Blugiallo har showroom i Stockholm och Borås som de använder för att knyta till sig kunderna med traditionell måttagning och personlig service i världsklass. De kämpar nu med en lösning för att digitalisera denna process och har nyligen lanserat en helt ny tjänst för digital måttagning.

Marknadsföring

Att via e-handel nå målgruppen män är enligt Alexander ganska komplext då män har ett helt annat konsumtionsmönster än kvinnor. Ett område där detta särskilt utmärker sig är när det kommer till influence marketing. Män följer inte särskilt ofta andra män och de har sällan förebilder och liknande när det kommer till shopping.

En av de kanaler som funkar bäst för Blugiallo är paid social där både Facebook och Instagram annonsering är viktiga kanaler. I intervjun får du höra mer om detta och om detaljerna kring hur de valt att marknadsföra sin personliga och exklusiva produkt.

Medverkande: Alexander Moström Podcastvärd: Jonny Rosengren Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Jonny Rosengren / E-commerce recruit. Innehållet i podden är skapat av Jonny Rosengren / E-commerce recruit och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.