Tänk om vi skulle rensa reklambudskap från falska miljöpåståenden vilken chans det skulle vara att kunna få fram vettiga, bra och rolig budskap för en positiv framtid! I det här avsnittet så gästas vi av hållbarhetskommunikatörsproffset Yrsa Lindberg (som också driver kontot @greenwashingisverige) och head of creative på Greenpeace Nordic - Gustav Martner och vi går på djupet i Greenwashingfrågan. Hur kommunicerar företag och influencers egentligen idag och hur kan de göra det bättre. Varför är tillsynen så dålig när maknadsföringslagen om miljöpåståenden faktiskt är väldigt bra? Och är det inte dags för ett fossilreklamföbud precis som man har för tobak? Vi pratar också om vårt nya projekt nämligen uppropet #StoppaGreenwashingenNU
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Isabelle McAllister, Anna Branten. Innehållet i podden är skapat av Isabelle McAllister, Anna Branten och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.