Det här är premiäravsnittet för en ny typ av intervju här i podden. Marknadsföringscase i poddformat.

Först ut är growth hackern och e-handelsproffset Fedja Porobic som berättar om det imponerande jobb man gjort med Facebook Ads för Under Your Skin som säljer hud- och hårvårdsprodukter.

Jag bestämde mig för att börja med case i podden för att jag tycker att det saknas riktigt bra case kring digital marknadsföring på svenska.

Och allt för ofta så utelämnas det allra viktigaste i ett case. Vad man faktiskt gjorde för att att lösa de utmaningar eller problem som fanns och hur man uppnådde de resultat man visar upp eller skriver om.

Så jag hoppas att du kommer att gilla det här.

Det är fantastiskt kul att börja med ett case om Under Your Skin som gjort en otrolig resa på kort tid från nära noll i e-handelsförsäljning till en omsättning på 1,5 miljon i november 2020.

Och de fortsätter att öka. Under 2021 budgeterar man mellan 25-30 miljoner.

Bakom den stora ökningen ligger ett imponerande jobb med Facebook Ads och smart användning av storytelling vilket är fokus i det här caset.

Fedja Porobic är grundare till growthbyrån Porobic Group som fokuserar på e-handel och som på kort tid har växt till 15 personer och fått in många intressanta e-handlare på kundsidan.

Om avsnittet

Vi börjar med att prata om Under Your Skin och utmaningen man stod inför när Fedja och hans team tog sig an projektet. Sedan går vi igenom steg för steg från analys till resultat och varför man satsade på Facebook Ads.

Fedja berättar bland annat hur han kom fram till strategin och hur det fungerar rent taktiskt. Allt från kampanjflöden och annonser till landningssidor.

Vi pratar självklart även om resultatet man har skapat. Allt från rena KPI:er till försäljning men också det engagemang man har lyckats skapa kring sina storydrivna annonser.

Du får även höra om hur man har:

* Skalat annonseringen från 100 kronor till 25 tusen kronor om dagen

* Misstagen många gör i sin Facebook-annonsering

* Och var Fedja hämtar inspiration och idéer

Det finns som vanligt länkar till de resurser som nämns i avsnittet här nedan samt länkar till och bilder på några av Under Your Skins Facebook-annonser. Bland länkarna hittar du även en länk till en av landningssidorna.

Efter det hittar du dessutom tidsstämplar till olika sektioner i avsnittet.

Länkar

Fedja Porobic på LinkedIn

Porobic Group webbsida

Under Your Skin webbsida

Under Your Skin på Instagram

Under Your Skin på Ehandel.se (artikel)

Landningssida Under Your Skin

Ad library Under Your Skin

Skärmklipp på annonser. De två till vänster är för kall trafik och den till höger för varm trafik.

Tidsstämplar

[3:24] Fedja börjar med att berätta vad Under Your Skin är för bolag och Lovisas story. Han förklarar sedan varför han tycker att bolaget är ett sånt häftigt case.

[5:01] Vi pratar om vad Fedja och Under Your Skin har uppnått så här långt....

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Tony Hammarlund. Innehållet i podden är skapat av Tony Hammarlund och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.