Lyssna in till intressanta spaningar och lärdomar kring digital marknadsföring när jag intervjuar Christer Pettersson som är marknadschef på Arvato.

Han har tidigare arbetat med digital marknadsföring på bolag som IDG, Eniro och Apollo. Christer har dessutom skrivit ett flertal böcker, däribland boken Gräv guld i dina egna kanaler som jag läste inför intervjun.

Vi pratar om Christers karriär som marknadsförare, hur hans roll på Arvato ser ut och hur han arbetar med digital marknadsföring.

Du får bland annat höra hur Arvatos marknadsteam ser ut samt hur de arbetar med marketing automation och innehåll genom kundresan. Christer delar också med sig av:

* Intressanta spaningar kring röstsök

* Hur han håller sig uppdaterad

* Och vad han anser att marknadsförare bör kunna idag

Länkar och andra resurser som vi nämnde i intervjun finns listade här så du behöver inte anteckna. Och vill du hoppa till någon sektion i avsnittet så har jag även gjort ett antal tidstämplar som du hittar längre ner.

Christer har sammanställt alla en lista på verktyg han använder i arbetet med marknadsföring på Arvato, inklusive ett gäng med bra bloggar, poddar och böcker som han följer för att hålla sig uppdaterad.

Ladda ner Christers marketing stack Lista med de viktigaste verktygen i hans verktygslåda + tips på bra bloggar, poddar och böcker.

Länkar

Följ Christer Pettersson:

LinkedIn

Blogg

Gräv guld i dina egna kanaler:

Min bokrapport

Adlibris

Bokus

Storytel

Nextory

Följ Arvato:

Webb

LinkedIn

Twitter

YouTube

Verktyg:

Marketo

Klipfolio

Moz

Ahrefs

Tidsstämplar

[2:40] Vi börjar med att prata om Christers bakgrund och hans första jobb på IDG. Han berättar om sitt stora intresse för data och marknadsföring. Och hur jobbet på Internetworld väckte hans intresse för internet på riktigt.

[9:20] Christer berättar på vilket företag han lärt sig allra mest. Vi pratar sedan om Christers roll som marknadschef på Arvato och hur marknadsteamet ser ut.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Tony Hammarlund. Innehållet i podden är skapat av Tony Hammarlund och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.