Förlagspodden
Avsnitt

Vi synar Bonniers köp av Strawberry, förvånas över en misslyckad kampanj och journalisten ger oombedda råd till bokhandeln.

Dela

Avsnitt 79:

Vi traskar vidare i Strawberry-affären, funderar över timida journalister, meningslösa uttalanden, hur man kan ha så fel och landar slutligen i att Bonniers, om någon, kanske kan hantera alla fallgropar som köpet för med sig.

Däremot får de bakläxa för sin Camilla Läckberg-kampanj på Adlibris. Platt, oövertänkt och inte det minsta elegant om ni frågar oss. Och kanske är det på sin plats att använda journalistens favoritord, arrogant?

Nu när Amazon kommer vore det inte så dumt med en reaktion från den svenska bokhandeln. Vi ger dem något att tänka på. Eller den inte så ödmjuke journalisten sticker ut hakan. Igen.

 

Innehåll:

00 44 ­– Vad handlar Bonniers köp av Strawberry om?

19 00 – I brist på elegans, använd råstyrka!

25 00 – Dags att välja överlevnadsstrategi

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Kristoffer Lind and Lasse Winkler. Innehållet i podden är skapat av Kristoffer Lind and Lasse Winkler och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.