Den här veckan har jag med mig Johanna Fagerstedt som är marknadschef på Quinyx. Quinyx jobbar med ett workforce management system. Ett system för schemaläggning och personalplanering för personal och arbetsgivare. Johanna har tidigare suttit i aktiespararnas styrelse och varit ordförande för unga aktiesparare. Idag sitter hon i styrelsen för marknadsföreningen i Stockholm. Johanna har vunnit priset årets marknadsförare på Linkedin. En utbildning på Harvard inom ledarskap har hon också hunnit med.

I det här avsnittet pratar vi om att göra smarta misstag och att inte göra samma misstag två gånger. Vi pratar om nycklarna för att lyckas med marknadsföring. Hur viktigt det är att göra en målgrupps analys och att ge värde till sina kunder. Johanna berättar vad hon har lärt sig från att jobba ensam på marknadssidan till att idag ha ett internationellt team. Vi kommer in på hur Johanna jobbar med ledarskap och självledarskap. Vi kommer även in på tillväxt och såklart på personlig utveckling som vanligt. Jag tycker att det här avsnittet blev väldigt värdefullt och intressant. Utan vidare introduktion här är Johanna Fagerstedt.

 

För program i kommunikation och ledarskap som jag pratar om läs mer på www.ledarstudion.se

För er som är ute efter co-workingspace eller lokal www.convendum.se

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Kim Schoultz. Innehållet i podden är skapat av Kim Schoultz och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.