Svenska Casall satsar på e-handel men ser fortfarande återförsäljare som den främsta kanalen i framtiden. Men framtidens återförsäljare måste erbjuda något mer än att vara en samlingsplats för produkter.

Casall, som säljer premium träningskläder, bygger långsiktiga relationer med kunder på över 20 marknader med hjälp av ”stories” och ambassadörer inom viktiga communities.

Casalls digitala kommunikation hängs upp på ”stories” som kan vara att du vill komma i form i januari eller äta nyttigt i november är grunden för kommunikationen med kunderna runt om i världen.

I avsnitt 85 av podcasten eHandelstrender samtalar programledare Urban Lindstedt med Jon Lööf, vd på Casall och med en bakgrund inom Nike.

När Jon Lööf blev vd på Casall för två år sedan var bara en procent av försäljningen e-handel. En spännande utmaning tyckte Jon som nu siktar på att 20 procent av försäljningen ska gå via egna kanaler (näthandel och två butiker).

Casall har också lärt sig mycket på att integrera sin e-handelsplattform med H&M:s nya marknadsplats Afound. Lärdomarna av hur komplext det är att sälja på marknadsplatser resulterade i en ny strategi för att sälja på andra marknadsplatser.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Urban Lindstedt | Miguru Media AB. Innehållet i podden är skapat av Urban Lindstedt | Miguru Media AB och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.