Vd-n Pernilla Barkman är inte rädd för att driva igenom stora förändringar. Hon har på kort tid slagit ihop två organisationer, genomfört en lagerflytt och ett plattformsbyte. Målet är att nätbutikerna Eleven.se och Nordic Feel tillsammans ska bli störst på skönhet på nätet.

I avsnitt 106 av podden eHandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Pernilla Barkman, vd på e-handlarna Eleven och Nordic Feel som förra året fick samma ägare i riskkapitalbolaget Verdane Capital. Det blev början på ett hissnande snabbt förändringsarbete.

Eleven.se och Nordic Feel omsätter i dag 360 miljoner. Topp tre om man ser till digitalt och skönhet inom Norden. Målsättningen är att omsätta en halv miljard år 2020.

Vi pratar lagerflytt en månad innan Black Week, hur man återförsäljare faktiskt kan tillföra något för varumärkena till skillnad mot de mer kliniska marknadsplatserna. Hur använder man ”shopable content”. Och om det finns det ett legacy-problem hos mogna e-handlare.

Nordic Feel har också gjort mycket framgångsrika produktsamarbeten med stora influensers som Bianca Ingrosso. Går det att räkna hem samarbeten med de största influencerna?

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Urban Lindstedt | Miguru Media AB. Innehållet i podden är skapat av Urban Lindstedt | Miguru Media AB och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.