Rätt sortiment och god service är grunden för nätbutiken Bagaren & Kockens framgång. Förra året sålde Bagaren & Kocken premium köksmaskiner och redskap för närmar sig en halv miljard kronor till hela Norden.

När Bagaren & Kocken köpte danska Go Shopping med butikerna KitchenOne och Robotexperten ställdes frågan om sortiment på sin spets. Vilket är det perfekta sortimentet? Bagaren & Kocken har idag 25 000 produkter. De satsar på djup snarare än bredd i sortimentet - exempelvis 30 färger av exakt rätt typ av produkt.

Trots att Bagaren & Kockens leverantörer är duktiga på att ta fram bilder satsar Bagaren & Kocken stort på egen innehåll för att kunna differentiera sig mot konkurrenterna. Med egen fotograf kan de ta egna bilder och spela in videos med kockar.

Bagaren & Kocken har upptäkt att mindre influencers ofta konverterar bättre än större eftersom deras följare är mer engagerade. Det behöver inte vara matbloggar - allting handlar om att ha rätt målgrupp.

Bagaren & Kocken har nyligen gått in i Finland som fungerar annorlunda än övriga Norden. Och det finns planer på att sälja utanför Norden.

I avsnitt 101 samtalar programledaren Urban Lindstedt med Malin Tedsjö, marknadschef på Bagarn & Kocken.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Urban Lindstedt | Miguru Media AB. Innehållet i podden är skapat av Urban Lindstedt | Miguru Media AB och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.