O2O, online to offline, är trenden där det pumpats in mer pengar än något annat område. Det här avsnittet är del 2 i berättelsen om hur hela offlinevärlden digitaliseras och skapar både nya techgiganter och konsumentbeteenden. Tillsammans med våra gäster Eva Xiao, Nicholas Young och Tim He tittar vi lite djupare på Meituan-Dianping som börsnoterades med en värdering på över 50 miljarder dollar samt hela O2O-marknaden.

På några fåtal år har den kinesiska konsumenten vant sig vid en värld där man kan beställa i stort sett vad som helst närsomhelst och få det levererat till dörren på mindre än en timme.

Fysiska butiker och restauranger flätas ihop med digitala beställningar och skapar helt nya beteende-mönster. Men är det komfortabla livet med O2O- appen som levererar på studs via stressade gigarbetare hållbart i längden?

Och vad händer med all data som samlas in om användarna - både online och offline?

Meituan Dianping - Kinas tredje största företag och frontrunner i O2O-racet - gick nyligen till börsen med en värdering på 40 miljarder dollar. Vissa experter har påpekat att det här bara är ytterligare ett exempel på Kinas uppblåsta techsektor medan andra siar om att det här är företaget som faktiskt lyckats utmana Alibaba.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör SvD. Innehållet i podden är skapat av SvD och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.