I avsnittet diskuteras bland annat:

✅  Mediebranschens återkommande utmaning i att definiera sig själv

✅  Tidskriftspriset, Årets Dagstidning, Årets Mediehus och Årets gratistidning

✅  Ska tidskrifter satsa på gratis papperstidning men ta betalt på nätet?

✅  Färska siffror över hur mediernas ekonomi påverkas av coronapandemin

✅  Facebooks försök att begränsa propagandaspridning

✅  Litteraturen som utspelar sig på redaktionsgolvet

✅  Synen på redesign i print

✅  Vilken roll influencers spelar för både annonsörerna och de medier som vill samarbeta med dem.

✅  Borde redaktionella sajter ha ett slut? Vi svarar på vår första lyssnarfråga!

Glöm inte att kolla in programmet för Tidskriftsdagen och anmäl dig senast den 10 november på sverigestidskrifter.se.

Tidskriftspodden produceras av Sveriges Tidskrifter. Camilla Björkman, Helle Klein och Thomas Mattsson diskuterar aktuella frågor och händelser i mediebranschen. Fredrik Wass programleder. Gabriella Lahti klipper.

Frågor eller synpunkter? Kontakta Fredrik Wass.

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Sveriges Tidskrifter. Innehållet i podden är skapat av Sveriges Tidskrifter och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.