Här är det första avsnittet under nya namnet Publicistpodden men det 107:e totalt sett sedan Tidskriftspodden startade. Hösten har rivstartat och vi gör nedslag i Afghanistan och USA samt diskuterar lanseringen av Vogue Scandinavia och hur tungt ett pappersmagasin egentligen kan bli.
Ur innehållet:
Podden byter namn för att spegla det bredare anslaget
Journalisternas situation i Afghanistan – hundratals anställda hos de internationella mediebolagen hämtas hem, men vilka blir kvar?
Förväntningarna inför Tidskriftspriset 2021
Styckköp av artiklar - framtidens melodi?
Vogue Scandinavia – En tung lansering både bildligt och bokstavligt
Techjättarnas roll gentemot medierna - en “damned if you do, damned if you don’t”-situation?
Medverkar i avsnittet gör Helle Klein, vd och chefredaktör för Dagens Arbete och ordförande i Sveriges Tidskrifter, Thomas Mattsson, ordförande i Utgivarna och Senior advisor på Bonnier News. Programleder och klipper gör Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter.
Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Sveriges Tidskrifter. Innehållet i podden är skapat av Sveriges Tidskrifter och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.