I dagens avsnitt är Johanna Sahlman, Head of Halebop, gäst. Hon berättar om sin syn på ledarskap, sälj och varför det är viktigt att som stort företag ta ansvar i samhället.Johanna har en tydlig vision för Halebop och tänjer hela tiden på gränserna i sitt sätt att tänka och i Halebops kommunikation. För dem är det viktigt med värderingsdrivna val och att konstant kunna bidra till ett bättre samhälle via kommunikationen som de driver. Detta har de bland annat gjort när de köpte upp medieutrymme hos Offside för att stötta att de upphörde annonseringar från spelbolag för att Offside ska kunna ha en oberoende journalistik.Halebop tilldelades priset ”100-fattaren” – ett nytt specialpris i reklamtävlingen 100-wattaren, hösten 2018, med syfte att uppmärksamma ansvarsfull och inkluderande reklam. Utmärkelsen går till en svensk annonsör som fattat konsekvenserna av sin kommunikation. Enligt Sveriges Annonsörer har Halebop fått priset för att motverka skapandet och spridandet av skeva ideal, verka ansvarsfullt och verkningsfullt med mångfald och inkludering.Johanna förespråkar väl genomtänkta pranks och att vi alla ska vara mer tramsiga.Lyssna och inspireras av Johannas härliga syn på ledarskap.Mer info om Magnusson och Kröger hittar du på följande sidor.

www.magnussonkroger.se

www.danielmagnusson.se

www.coachkroger.se

Instagram

https://www.instagram.com/magnussonkroger 

https://www.instagram.com/coachmagnusson/

https://www.instagram.com/coachkroger/

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Magnusson & Kröger. Innehållet i podden är skapat av Magnusson & Kröger och inte av, eller tillsammans med, Poddtoppen.