#företagarpodden

Det fullkomligt kokar av kreativa, lönsamma och världsförbättrande företagsidéer bland landets unga företagare. I veckans avsnitt tar vi reda på de viktigaste trenderna och möjligheterna som du bör känna till.

Gäster i veckans avsnitt är Juliana Perez Falke, nationell kund- och affärschef på Almi samt entreprenören Jens Karlsson, vd och medgrundare av startupbolaget Woshapp och en av som är med på årets omslag när Tidningen Företagaren utser årets 103 bästa unga idéer.

Tidningen Företagaren publicerar för fjärde året i rad ”103 unga idéer” – en topplista med unga (max 30 år), nytänkande och kreativa entreprenörer. Syftet med listan är att lyfta fram företagare som tack vare sitt entreprenörskap bidrar till utveckling, mångfald och välfärd. Nytt för i år är att ”103 unga idéer” sammanställs som ett samarbete mellan Företagarna och Almi Företagspartner. Almi ägs av staten och erbjuder lån och affärsutveckling till svenska entreprenörer.

Woshapp är bolaget som tar biltvätten till dig och kraftigt minskar miljöpåverkan av biltvättar, bland annat genom att minska vattenåtgången med 99%. De tog nyligen in 10 miljoner kronor från Norrsken och en grupp av privatinvesterare för att skala upp verksamheten och expandera geografiskt.

I avsnittet delar vi med oss av flera tips om hur du ska tänka och agera om du drömmer om att ta klivet och starta företag. Lyssna nu!